Sunday, December 8, 2013

Why I Was Born


I was born naked, Jesus says,
So that you would know how to be stripped of yourself.
I was born poor,
so that you would consider me your only treasure.
I was born in a stable
So that you would learn how to sanctify every environment.

I was born weak, Jesus says
So that you would have no fear of me.
I was born for love
So that you would never doubt my love.
I was born in the night
So that you may believe that I am able to enlighten every reality.

I was born a human, Jesus says,
So that you would never be embarrassed to be yourself.
I was born human
So that you would be able to be divine.
I was born persecuted
So that you would be able to accept difficulties.

I was born in simplicity
so that you would stop being complicated.
I was born in your life, Jesus says,
In order to bring all into my Father’s house!

- written by Lambert Noben


神は言われる。
わたしは裸で生まれた
あなたが自我を脱ぎ捨てるために。
わたしは貧者に生まれた
あなたがわたしを唯一の富と見なすために
わたしは馬小屋で生まれた
あなたがどんな場所をも聖とするために

神は言われる。
わたしは弱者に生まれた
あなたがわたしを怖がらないように
わたしは愛のために生まれた
あなたがわたしの愛を疑わないように
わたしは夜中に生まれた
わたしがどんな現実でも照らせることを
あなたに知ってもらうために

神は言われる。
わたしは人間として生まれた
あなたが神の子となるために
わたしは被害者に生まれた
あなたが困難を受け入れるために
わたしは質素な者に生まれた
あなたが装飾を捨てるために

神は言われる。わたしはあなたの中に生まれた
あなたをとおしあなたと共に
すべての人を父の家に連れていくために。

No comments: